fortfarande vid liv!

Wednesday, November 01, 2006

Hänt i Hässleholm

Mitt digitala hjärta bultar vidare.

På genomresa i en av skånes småstäder lägger jag märke till att det gamla caféet vid centralstationen ersatts av en SubWay. Det var inte så länge sedan jag inte var så gammal och trodde att USA var ett stort land någon annan stans i världen, men nu har det alltså flyttat in även i den svenska obygden. Den äldre, robusta kvinnan jobbar kvar. Enda skillnaden är att hon säljer sin arbetskraft i stället för mackor. SubWay-mackor är förstås sjukt goda, så det kanske är för det bättre ändå men när jag och Cecilia stressar förbi är allt jag kan tänka på Fugazis "Five Corporations". Buy them up and shut them down, then repeat in every town. Det måste vara höstvädret.

3 Comments:

At Wed Nov 01, 05:03:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Man kanske skulle ge Fugazi en chans!

 
At Wed Nov 01, 05:03:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Man kanske skulle ge Fugazi en chans?!

 
At Wed Nov 08, 04:42:00 PM, Blogger Thomas said...

Det tycker jag!

Bästa skivorna är de som kom i mitten av nittiotalet, tycker jag:

End Hits
Red Medicine
In On The Kill Taker

 

Post a Comment

<< Home